Jumat, 27 Januari 2017

Mengatasi masalah buang air besar yang ampuh dan alami

Mengatasi masalah buang air besar yang ampuh dan alami - Sembelit merupakan masalah umum yang biasa dialami orang kebanyakan. Sembelit atau susah buang air sungguh masalah yang mengganggu dan menyebalkan. Masalah ini disebabkan oleh karena feses terlalu keras dan sulit dikeluarkan.

Kurang minum air, kurang makan makanan berserat dapat menyebabkan sembelit. Penderita sembelit juga merasakan ke tidaknyamanan, perut terasa penuh dan tidak enak. Untuk mengatasi sembelit, anda bisa mencoba cara alami untuk mangatasi masalah sembelit seperti yang kami akan bahas. Untuk Konsultasi dan Pemesanan obat segera hubungi kami di 087736710838, 085747338232, 082221758210 TLP/SMS.



Punca Sembelit Dikalangan Kanak-Kanak

Ada banyak punca kenapa sembelit teruk ni terjadi antaranya:

1. Diet/ Pemakanan

Kebanyakan kanak-kanak terlalu banyak makan makanan terproses (processed foods), makanan segera (fast foods) dan juga makanan rapu (junk foods). Makanan begini mengandungi banyak bahan pewarna, perisa dan pengawet. Makanan begini juga mengandungi kandungan zat dan fiber yang rendah.

Selain tu, kurang minum air boleh menyebabkan najis jadi lebih keras. Malah, perubahan pemakanan contohnya peralihan daripada susu badan kepada susu formula, atau mula makan makanan separa pepejal juga boleh sebabkan bayi mengalami sembelit.

2. Menahan Daripada Membuang

Ramai kanak-kanak yang berumur dalam lingkungan 2 tahun yang lebih suka bermain dan sayang sangat nak tinggalkan permainan mereka. Menyebabkan diorang lebih suka tahan daripada membuang air besar di tandas. Kalau di tandas awam, anak-anak mungkin tak nak membuang kerana disebabkan perasaan tak selesa, malu dan takut.

3. Ketidakselesaan/ Ketakutan

Kanak-kanak yang pernah alami sembelit mungkin mengelak nak pergi ke tandas sebab takut dengan kesakitan dan ketidakselesaan semasa membuang. Masalahnya apabila ditahan, najis akan berkumpul dengan lebih banyak dan menjadi besar di bahagian rektum. Ini menyebabkan proses membuang air besar jadi lebih susah dan situasi ni akan berulang lagi.

4. Perubahan Rutin

Rutin yang berubah boleh menyebabkan anak mengelak untuk ke tandas. Contohnya apabila pergi outing atau holiday, ada anak-anak yang tak selesa nak guna tandas lain sebab tak sama macam yang di rumah.

5. Kurang Pergerakan Fizikal

Anak-anak yang kurang bergerak atau bersenam asyik tengok tv je daripada pagi sampai malam lebih mudah nak kena sembelit berbanding anak yang kerap berlari dan bermain.

6. Masalah Kesihatan

Perubahan selera makan contohnya akibat sakit perut boleh mempengaruhi pemakanan anak dan menyebabkan sembelit berlaku.

7. Pengambilan Ubat

Sesetengah ubatan dan supplement yang mengandungi zat besi yang tinggi boleh menyebabkan sembelit.

8. Keadaan Fizikal

Begitu juga kanak-kanak yang mengalami kecacatan fizikal di bahagian pinggang ke bawah dan mengalami kesukaran bergerak juga lebih mudah mengalami sembelit.

Tanda-Tanda Kanak-Kanak Mengalami Sembelit

Mengatasi masalah buang air besar yang ampuh dan alami - Sembelit boleh jadi sangat merunsingkan. kami akan menyaran kan cara mengatasi masalah sembelit secara alami, untuk anak dengan cara yang aman dan efekti, tentunya anda juga harus menerapkan pola hidup sehat dan penuhi kebutuhan serat dan cairan tubuh anda dengan seimbang. Maka anda dan keluarga anda akan terhindar dari masalah sembelit.

Apabila berlakunya sembelit, anak-anak akan mengalami simptom-simptom seperti:
  • Sakit perut
  • Kembung perut
  • Loya
  • Hilang selera makan
  • Menangis dan menjerit ketika membuang
  • Mengelak untuk pergi ke tandas dan buat aksi mengepit punggung, menyilang kaki, bermuka merah, berpeluh, menangis)
  • Terkincit atau ada kesan najis di seluar dalam
  • Beremosi dan tak senang duduk (general crankiness) 
Tips Untuk Atasi Masalah Sembelit

Ada beberapa cara yang boleh membantu mengelakkan dan mengurangkan masalah sembelit di kalangan kanak-kanak antaranya ialah:

1. Diet/ Pemakanan

Sediakan pemakanan yang lebih sihat dan seimbang serta kaya dengan fiber. Sebolehnya setiap kali makan pastikan ada karbohidrat (nasi), protein (lauk), sayuran dan buah-buahan. Kalau anak jenis yang susah nak makan sayur, boleh buat jus buah atau jus sayur. Buahan yang mengandungi sorbitol seperti prune, mangga, pear dan sayuran, brokoli, kacang peas serta bijiran boleh membantu melancarkan pembuangan.

2. Lebihkan Minum Air

Pastikan juga anak kerap minum air dalam sehari. Boleh sediakan botol air dan sentiasa letakkan berhampiran dengan anak. Boleh suakan kepada anak contohnya setiap 1 jam sekali. Sambil main pun boleh minum. Elakkan makanan yang boleh memburukkan keadaan sembelit seperti makanan berlemak.

3. Bersenam

Pastikan setiap hari anak keluar bermain selama 30 atau 60 minit. Banyak bergerak membantu kelancaran usus dan memudahkan pembuangan. Untuk anak yang lebih kecil seperti bayi dan toddler, boleh cuba baringkan anak, pegang kedua-dua belah kaki dan gerakkan kaki dia seperti tengah kayuh basikal.

4. Perbaiki Rutin Ke Tandas

Galakkan anak untuk menggunakan tandas dengan lebih kerap dalam sehari. Bawa anak ke tandas setiap kali selepas makan atau bila anak ada tanda-tanda seperti hendak ke tandas. Gunakan tandas cangkung atau potty training bowl sebab kedudukan mencangkung membantu menolak najis keluar dengan lebih mudah. Temankan anak semasa dalam tandas dan galakkan anak meneran selama lebih kurang 10 minit.

Dalam masa yang sama cipta pengalaman yang menarik dan lebih positif supaya anak gembira pergi ke tandas. Sediakan mainan kesukaan yang anak boleh pegang hanya ketika dalam tandas. Juga boleh berikan galakan atau reward seperti sticker bila anak berjaya ke tandas.

5. Penggunaan Ubat

Bawa anak untuk pemeriksaan lanjut dengan doktor pakar sekiranya bila dah cuba semua tips lain yang ada tapi anak tetap alami sembelit teruk dengan agak kerap, atau tetap tak dapat buang air besar dalam tempoh banyak hari. Doktor mungkin akan cadangkan ubat yang bersesuaian. Kalau dah ambil ubat pun tak berkesan juga, mungkin doktor akan buat pemeriksaan lanjut untuk kenal pasti apa masalah sebenar yang anak hadapi.

6. Tukar Susu Formula

Bagi anak yang sudah atau baru mula minum susu formula, mungkin boleh kurangkan kepekatan susu semasa membancuh. Atau tukar kepada jenama lain yang mungkin lebih sesuai dengan perut anak.

7. Pengambilan Supplement


Kajian menunjukkan kekurangan Vitamin C, magnesium, Vitamin B5 (pantothenic acid) dalam pemakanan harian boleh menyebabkan sembelit. Oleh itu pengambilan supplement boleh membantu mengisi kelompongan vitamin dalam diet harian anak. Dalam masa sama kuatkan sistem imun anak. Yelah anak-anak kita ni makan kadang-kadang memilih. Cerewet pulak tu. Jadi pemakanan anak jadi tak seimbang sebab dia makan apa yang dia suka saja. Mengatasi masalah buang air besar yang ampuh dan alami

Jika anda sedang mancari pengobatan susah buang air besar ada baik nya anda coba Cara Mengatasi Susah Buang Air Besar di rumah, semoga bermanfaat.

Pakep Pengobatan Ambeien 
Kapsul AMBEJOSS Dan Salep Salwa,Aman Tanpa Efek Samping
Mengobati wasir Bab Berdarah Tanpa Operasi
 
 
 
  TESTIMONI DARI PENGGUNA AMBEJOSS


 CARA PEMESANAN OBAT HERBAL DE NATURE INDONESIA
 
BIAYA ONGKOS KIRIM :
Untuk Wilayah Pulau Jawa : Rp. 25.000
Untuk Luar Pulau Jawa : 45.000
Khusus Madura, Papua & Irian Jaya : Rp.85.000 s/d Rp.100.000

Format Konfirmasi Pembayaran :

Nama Penerima Paket # Alamat Lengkap # No Tlp # Obat Pesanan # Jumlah Pembayaran Via 

Bank ( BCA, BRI, BNI, MANDIRI )

Contoh: Iwan# Jl. Amanah Cilangkap Jaktim # 081295912398 / 085776040360#4 Paket Obat 

Ambeien # Transfer 1.000.000 Via BCA  An. Iwan

Agar pesanan Anda bisa segera diproses, segera konfirmasikan pembayaran Anda ke center : 

Call/SMS/Wa/BBM:

087736710838, 085747338232, 082221758210 /PIN BBM BY RIQUES
 
Bukti Pengiriman Paket Obat Dan Resi
 

KELEBIHAN BELANJA ONLINE KEPADA KAMI :

  • Setiap penyakit berbeda obatnya, (jadi obat kami khusus untuk penyakit itu sendiri).
  • Harga lebih murah.
  • Kualitas terbaik.
  • Tanpa perlu pergi ke dokter (tidak malu saat ke dokter, hemat waktu, dll).
  • Tidak perlu disuntik.
  • Masa penyembuhannya 3-5 hari.
  • Proses obat hanya 6 jam.
  • Barang dikirim ke alamat rumah Anda via TIKI, JNE kilat, dibungkus rapi. Dan RAHASIA DIJAMIN !
  • Proses pengiriman cepat dan aman.
  • Botol obat sengaja kami buat polos agar tidak ada yang tahu isinya apa, privasi Anda lebih terjamin.
  • Hanya kami yang selalu mengutamakan kepuasan konsumen.
NO REKNING DE NATURE INDONESIA
 

Jika mengatasnamakan De Nature Indonesia, Semua No Rekning Atas Nama Awan UkayaSelaku Pemilik Atau Dirut Cv. De Nature Indonesia. Jadi Jangan Sampai Salah !!!
 
Jangan dibiarkan tanpa anda melakukan pengobatan yang tepat. Karena penyakit Ambeien ini akan semakin parah jika tidak segera diobati.

Segera sembuhkan dengan cara yang CEPAT dan TEPAT…..!!!
 
 HUBUNGI SEGERA :

 
087736710838, 085747338232, 082221758210


Baca juga :
  1. Mengatasi masalah buang air besar tidak lancar
  2. Mengatasi masalah buang air besar pada anak
  3. Mengatasi masalah buang air besar yang keras
  4. Mengatasi masalah buang air besar setelah melahirkan
  5. Cara mengatasi masalah buang air besar
  6. 5 Cara mengatasi masalah buang air besar
  7. Mengatasi masalah buang air besar pada balita
  8. Mengatasi masalah buang air besar yang ampuh
  9. Cara mudah mengatasi masalah buang air besar
  10. Mengatasi masalah buang air besar yang mujarab

 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar